08/06/2008

kde domov můj

aneb Praha očima turisty..
Necelý týden po mém návratu z prosluněného Parisu jsem ve svém skrovném příbytku uvítala předzvěst cesty do vlasti. Jelikož jsem Davida svěřila do rukou dobrodinců bydlících přímo v Londýně, stala se jeho návštěva příjemným zpestřením všedního pracovního týdne.

Víkend jsme si navíc znevšednili výletem do Oxfordu, který pro nás připravila banda tamních AIESECářů. Den strávený v uličkách stařičké kolébky britského vzdělání rozhodně nepatřil k rozpočtově nenáročným, jak by český student předpokládal. Gurmánská večeře v honosných prostorách menzy jedné z nejdražších fakult si ale rozhodně malý finanční úlet zasloužila. O pikniku v parku Blenheim Palace, rodiště nejvýznamnějšího z britských politiků Sira Winstona Churchila, už by se dalo pochybovat. I za vstup do parku se totiž ve většině britských pamětihodností platí. Za svých devět liber jsme si tak nejvíc užili dětský koutek.. co by taky vážený čtenář čekal od bandy trainees?! :)

Svou cestu domů jsem odstartovala v Londonu na veletrhu Wireless08 jako záskok za svou kolegyni. Mezi obchodníky s kufry na kolečkách jsem se svou batožinou vypadala poněkud nezvykle, ale míra tolerance k sociálním odchylkám je v této metropoli naštěstí velmi vysoká. Den utekl kupodivu rychle, a tak jsem do vlaku na letiště naskočila na poslední chvíli. I přes mírnou dávku alkoholu v krvi po půllitru cideru mě nemile překvapila výrazně překročená kapacita míst! Už jen pár dárků v duty free zóně a objetí s rodiči na Ruzyni po pěti měsících.

Kamarádka, kterou jsem pozvala na návštěvu své rodné vlasti, si díky pozdnímu příletu poněkud přispala, čímž jsme se ocitli ve značném časovém skluzu. Ten už se nám za jejího pobytu dohnat nepovedlo.. Centrum Jičína - Valdštejnské slavnosti v lodžii Albrechta z Valdštejna - Pec pod Sněžkou - balet Romeo a Julie v ND - noční procházka Prahou - den na Pražském Hradě - grilování se spolužáky - ranní vstávání a cesta na Masarykovo nádraží - Litoměřice - Václavské náměstí - Muzeum Komunismu na Příkopě - okružní jízda busem "Prague in Brief" - Petřín - Orloj - Ruzyně - Tibet, tajemnství červené krabičky ve Švandově divadle.

Když Katya zmizela v davu na letišti, v duchu jsem jí děkovala za prozřetelnost, s níž si kupovala letenku s odletem o tři dny dříve než já. Bylo to vyčerpávající. Na druhou stranu se mi díky ní podařilo si Prahu užít jako nidky dřív. Asi by neškodilo se na ní občas podívat očima turisty.

No comments: